onsdag den 19. september 2012

Fugletaske, Pihlmark og tillykke til Otto

Som hos så mange andre har vi igen fået en travl hverdag efter en dejlig lang sommerferie. Min lille Otto begyndte i vuggestue i begyndelsen af august, og kort tid efter begyndte Viggo i børnehaveklasse. Min mand har haft 6 uger med masser af overtid (i går var heldigvis sidste dag), så jeg har ikke fået lavet en masse ved symaskinen - eller computeren for den sags skyld. Så jeg er håbløst bagud med bloglæsningen!

En toilettaske i det hjemmelavede fuglestof er det dog blevet til, inden min mand og jeg tog et par dage til Amsterdam i forrige uge. Den er lavet i en størrelse, så den også kan bruges til bletaske.
Billedet er taget i et lys, der gør, at det ligner, jeg har taget det i år 1982, men sådan er det vel bare med den her årstid!
Jeg har brugt polarfleece til mellemfor, som er quiltet sammen med fuglestoffet med to syninger i hver side af taske. Syningerne er faktisk lige, men det ser da ikke sådan ud på billedet! 

Foret er prikket stof, og det hele er syet sammen, så der ikke er nogen blottede sammensyninger. Det med at lave den lige så pæn på indersiden som på ydersiden havde jeg forsøgt mig med to gange tidligere, men dette var mit første vellykkede forsøg. Mit penalhus og den store bletaske er da brugbare, men man skal ikke kigge for grundigt indeni!!

 For nogle uger siden var jeg i Århus med mine kollegaer i anledning af Festugen. 
Da vi studerede, boede min mand (dengang kæreste) og jeg i den dejligste lejlighed på Jægergårdsgade, så jeg er meget nostalgisk, hvad Århus angår!

Jeg måtte lige ind til Pihlmark Antikvariat. Han havde ryddet op, siden jeg var der sidst. Det er nok 8 år siden!
Han fortalte, at han lukker om et år, og så måtte jeg da have et billede til minde:
Som sædvanlig glemte jeg alt om kameraet i de antik- og genbrugsforretninger, vi var i. Men denne gang var jeg tilstrækkelig ærgerlig over det, til at jeg fik taget nogle billeder på mine genbrugsture i Amsterdam. De følger nok en anden dag.


I dag er en særlig dag herhjemme, for min baby er blevet stor og er nu 1 år. Vi fejrede ham i morges med gaver, sang og hyggemorgenmad, og så går det løs med familiefødselsdage i weekenden, hvor Viggo også har fødselsdag og bliver 6 år.

11 kommentarer:

Vera sagde ...

Hvor er toilettasken bare fin. Skøn blog du har, jeg har netop meldt mig som fast læser. Glæder mig til at følge dig fremover.

Marianne sagde ...

Mange tak, Vera!! Hvor er det sødt af dig at skrive! :)

1i11e.1u11e sagde ...

Åh, hvor dejligt at se et indspark fra dig. Købte stof hos dig for nogen tid siden...og var lige tilbage for at kigge i din butik...
Det er dog den længste sommerferie???:) :)Har meldt mig som fast læser.
Glæder mig til at du atter åbner for dine lækkerier....
Og så er jeg nysgerrig:
Dit fuglestof er fantastisk - sikke fint som taske - men hvor lidt kan man nøjes med at købe. Er min. en yard?
Vild med din inderside på tasken - fornemt. HIlsen Marlene

Marianne sagde ...

Hej Marlene! :)

Jeg så en meget fin skammel på TS en dag med noget stof, som jeg kunne genkende. Hvor er du dygtig!

Man kan vist godt sige, at jeg nu holder efterårsferie fra stofsalget!
Med en baby der enten vil sidde hos mig eller pille i alt, hvad jeg har fingrene i, er stofsalg er stort arbejde. Selv uden babyen synes jeg faktisk at de fleste aspekter af stofsalg er et stort arbejde, så det er der ikke rigtig plads til lige nu.

Fuglestoffet kan man godt bestille i fat quarters, men det er rigtig dyrt. Men skriv til mig, hvis du alligevel er interesseret. Og hvis du er på udkig efter noget specifikt vintage stof, vil jeg da gerne kigge, om jeg har det. :)
marianne.mrasmussen@yahoo.com

Tak for rosen af min taske!!

Libbie sagde ...

Hold nu kæ.. hvor er den lækker!!
DYGTIGE Marianne

Mia sagde ...

Hej Marianne
Lyder også som om din tid er godt brugt...husk nu at nyde midt i al travlheden:)
Tillykke med både din lille guldklump og din store...passede blusen egentlig ham den lille Otto?

Jeg skal også snart i gang med at kreere noget af mine fugle...når jeg liige får tid. De næste 4-5 weekender er der planer både lørdag og søndag...pheww...
Dejligt med et indlæg fra dig (jeg er heller ikke selv for flittig og dejligt med dine kommentarer). Skal vi snart shoppe sammen igen?
Lækker toilettaske du har lavet.
Ha en dejlig dag
KH Mia

ditts sagde ...

Dejlig toilettaske. Virkelig flot at du har fået indersiden fin også. Har du fulgt en tilgængelig opskrift/tutorial eller er det "bare" på gefühl? :-)

Laila sagde ...

Sikke en skøn toilettaske, du har fået syet! Jeg glæder mig også til at få taget hul på fuglestoffet - skal bare lige bestemme mig for, hvad det skal bruges til ;-)

Det antikvariat var lige et sted for en bogorm, som mig; fik du købt noget?

Og også et STORT tillykke med dine drenge :-)

KH
Laila

Marianne sagde ...

Mange tak, Libbie!! :)

Mia - Mange tak!
Blusen er stadig lidt for stor til Otto, så han bruger den ikke endnu, men det var også meningen. Jeg glæder mig meget til den kan vises frem på ham!

Ja, så har du jo nok at lave den næste måneds tid! Vi skal bare igennem denne weekend, så har vi kun en enkelt ting planlagt hver weekend i noget tid.

Shopperiet har jeg faktisk ikke så travlt med. Jeg føler mig næsten helt tilfreds, siden jeg fik en gul Cathrineholmskål for snart en måned siden.
Men mon ikke trangen kommer igen? :D

ditts - Jeg har forsøgt mig frem. Det endte med, at jeg ikke syede lynlåsen fast i enderne til at begynde med. Det er lidt svært at forklare, men da jeg lavede min store blå bletaske, hvor jeg måtte pille syninger op, gav det god mening, at lynlåsen ikke skulle sys alt for grundigt fast før til sidst.

Laila - Mange tak!
Jeg er spændt på at se, hvad I andre får lavet i fuglestoffet.

I antikvariatet skal man helst vide, hvad man er på udkig efter, og da jeg ikke lige manglede noget, kiggede jeg på sybøger. Han havde faktisk alle Elsebeth Gynthers bøger. Dem har jeg også, men da jeg tidligere har købt dem til andre, var det sjovt at finde dem samlet på ét sted.Jeg købte dog ikke noget.

Lonni´s Verden sagde ...

Det er vel nok en fin taske du har lavet.
Og så et tillykke med fødselsdagene. Synes altid at når et af børnene har fødselsdag, så tænker man tilbage og kan se hvor hurtigt tiden flyver afsted.
Jeg har været rundt på din skønne blog og kigge. Kan se at du har en del fra Cathrineholm. Jeg vil derfor tillade mig at fortælle at jeg lige har startet en give away med en ting fra Cathrineholm. Kan godt se at du har en magen til. Men måske du alligevel er interesseret, eller bare vil være sød og hjælpe mig med at sprede budskabet.
God dag til dig.
Klem Lonni

Marianne sagde ...

Hej Lonni
Mange tak for den søde kommentar! Jeg kommer over til dig og kigger, om jeg kan nå at reklamere for din giveaway.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...